piątek, 6 lipca 2012

Krwisty temat ... czyli moja przygoda z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa.

Wczoraj tj. czwartek 5 lipca wpadł mi pewien pomysł do głowy, a mianowicie jako posiadacz bardzo rzadkiej grupy krwi A2B RH- (podobno tą grupę  stanowi ok 0,5% populacji) postanowiłem zostać honorowym krwiodawcą - a nóż widelec, komuś pomogę.



W tym miejscu pewnie znajdę wielu "mędrców" określający mnie jako frajera czy też naiwniaka.
Bo przecież państwo zrobi na mnie taaaakiiii interes, a ja nic z tego nie będę miał.

Otóż moi drodzy mi wystarczy dzień wolny od pracy, zwrot kosztów dojazdu, paczka podarunkowa, możliwość odliczenia oddanej krwi od dochodu, oraz najważniejsza ze wszystkich pobudek pomoc innym.

Dzień w którym oddajesz krew jest dniem płatnym i wolnym od pracy co zapewnia nam ustawa uchwalona przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. 

Jeśli chodzi o paczkę, to zawiera ona 8 tabliczek czekolady średniej jakości, 200mg kawy parzonej oraz parę kuponów upustowych do lokalnych punktów sektora HORECA.


Zwrot kosztów podróży, to w moim przypadku wartość 2 całych biletów, pozwalających na podróż po jednym mieście czyli 6 zł.


I bardzo ciekawa opcja odliczenia oddanej krwi od przychodu, wyglądająca następująco:


Aby odliczyć krew należy pomnożyć ilość oddanej honorowo krwi lub jej składników przez kwotę 130 zł.
np. W danym roku oddałeś nieodpłatnie 1,8 l krwi wiec mnożysz 1,8 przez 130zł co daje 234 zł. I własnie tą kwotę możesz odliczyć. Przy tum wszystkim trzeba jeszcze pamiętać ze kwota odliczenia nie może przekroczyć 6% dochodu. Jeśli nastąpi sytuacja w której przekroczony zostaje % dochodu wtedy wpisujemy maksymalna możliwą kwotę.  Nie są to kokosy ale możesz zmniejszyć tym sposobem swoje zobowiązanie wobec państwa, bądź też dostać nadpłatę. :)

Ostatniej pozycji nie muszę nikomu opisywać bo jest bezcenna, a udzielanie się charytatywnie czy też społecznie jest dla mnie nieodłączną częścią drogi do statusu "przyjaznego kapitalisty".

Jeśli jesteś ciekaw kto to jest przyjazny kapitalista, jakie ma cele i założenia zapraszam do lektury książki autorstwa Richarda DeVos`a  pod tytułem "Przyjazny kapitalizm" gwarantuje że ta książka coś w Tobie zmieni. Tak dobrze kojarzysz Richard to ten facet co założył Amwaya i stworzył jeden z największych systemów sprzedażowych MLM ma całym świecie. Naprawdę osoba godna uwagi. Poniżej zamieszczam link do księgarni w której można dostać publikację.

Rich DeVos - Przyjazny kapitalizm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz